هنر و معماری

"وبگاه دانشجویان معماری 89 - دانشکده هنر،ارومیه "

هنر و معماری

"وبگاه دانشجویان معماری 89 - دانشکده هنر،ارومیه "

شهر ایرانی شهر تاریخی، فرهنگی، مذهبی ارومیه

به گزارش روابط عمومی، بنابر آنچه که در کتاب "مجموعه چکیده مقالات برگزیده همایش هم اندیشی شهر ایرانی، شهر تاریخی، فرهنگی، مذهبی ارومیه" چاپ و منتشر گردیده ، 74 مقاله برای این همایش پذیرفته شده که 25 عدد از این مقالات، توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه ارومیه تالیف گردیده است. 
در این همایش که حول محورهای موضوعات تاریخی، میراث فرهنگی، شهر سازی، معماری، هنر های تجسمی، صنایع دستی، نمایشی، شعر و ادبیات، موسیقی و مطبوعات شهر ارومیه برگزار گردیده، 25 مقاله توسط 15 نفر از مدرسین و اعضای هیات علمی و 19 نفر از دانشجویان دانشگاه ارومیه ارائه شده و مورد قبول کارشناسان و هیات داوران قرار گرفته است.

معماری کلیساها در ارومیه و تاثیر فرهنگ اسلامی – ایرانی بر تحولات آنها،  ادبیات عامیانه مردم ارومیه، تحلیل و نقد تزیینات مسجد جامع ارومیه، صفی الدین ارموی، باغ های تاریخی ارومیه و علل نابودی آنها، ادبیات زبان ترکی آذربایجانی، ارزیابی عوامل موثر بر توسعه افقی شهر ارومیه در دوره شهرسازی معاصر، بررسی آیین ها و مراسم برگزاری نوروز در ارومیه، بررسی و شرح آیین بازی های بومی و محلی ارومیه، پیشینه تاریخی فرهنگی دارالنشاد ارومی و ...  از جمله عناوین چکیده مقالات چاپ شده در این مجموعه می باشند.

 
گفتنی است: دانشگاه ارومیه علاوه بر حضور پررنگ خود در ارائه مقالات، در بخش علمی همایش نیز فعالیت چشمگیری داشت که از آن جمله می توان به حضور دکتر علی مصیب زاده، دکتر محبوب طالعی، دکتر مظفر عباس زاده، ساحل دژپسند، دکتر پری ملک زاده، پرویز عقلمند، یوسف پیربوداقی و محمدرضا قدیم خانی از اساتید دانشگاه ارومیه اشاره نمود که به ترتیب به عنوان دبیر علمی همایش، رییس گروه شعر و ادبیات، رییس گروه شهرسازی، رییس گروه معماری، رییس گروه هنرهای تجسمی، رییس گروه تاریخ، رییس گروه مطبوعات و رییس گروه در این همایش حضور دارند.
گفتنی است: آیین گشایش همایش شهر ایرانی « شهر تاریخی، فرهنگی و مذهبی ارومیه» دوشنبه 17 مهر با حضور برخی مسئولان کشوری وشخصیت های سیاسی فرهنگی استان آذربایجان غربی در سالن ایران فرهنگستان هنر شهر تهران آغاز گردید و روز شنبه 6 آبان ماه شاهد اختتامیه آن در دانشگاه ارومیه خواهیم بود.

این همایش با هدف معرفی و بررسی فرهنگ و تاریخ شهر ارومیه برگزار و همچنین این شهر به عنوان نوزدهمین شهر ایرانی در دانشنامه فرهنگستان هنر ثبت شد.

لازم به ذکر است: در آیین افتتاحیه این همایش آلبوم عکس باغ شهر ارومیه و کتاب های ارومیه در دوران مشروطه،‌ اولین های ارومیه،‌ کتاب شناسی ارومیه و آذربایجان غربی در تقسیمات کشوری، رونمایی شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد